Klocki hamulcowe do Opla – jak je dobrze dopasować?
Wybierając klocki hamulcowe do Opla, najważniejszą kwestią jest dopasowanie tego elementu do tarcz hamulcowych. Pamiętaj, że montaż miękkich klocków do tarcz wykonanych z twardych stopów przekłada się na niższą skuteczność hamowania i przyczynia się do szybszej eksploatacji. Nieodpowiednie dopasowanie tarcz i klocków bardzo łatwo zauważyć – a raczej usłyszeć – podczas hamowania. W takiej sytuacji podczas hamowania słychać nieprzyjemne dla ludzkiego ucha piski. W przypadku, w którym tarcze nie są zbyt twarde, a styl kierowcy jest dość spokojny, lepszą opcją są miękkie klocki, ponieważ łatwiej się one dopasują do profilu tarczy.
Dlaczego częściej wymieniane są przednie klocki hamulcowe Opel?
Tylne klocki hamulcowe Opel zużywają się wolniej, dzięki czemu służą przez więcej lat. Wynika to z faktu, że tylna oś przy hamowaniu jest wspomagana – "pudełko" ABS-u automatycznie zmniejsza ciśnienie płynu hamulcowego w tylnych hamulcach – a klocki nie są tak mocno dociskane do tarcz, czego efektem jest mniejsza eksploatacja.
Co więcej, spora część mniejszych modeli aut ma z tyłu hamulce bębnowe ze szczękami w miejsce klocków. To pierwsze rozwiązanie jest trwalsze i może wystarczyć przez cały czas eksploatacji pojazdu.
Czy wymieniając klocki hamulcowe do Opla, można jednocześnie wymienić tarcze?
W większości przypadków nie wymienia się w tym samym czasie klocków oraz tarcz hamulcowych. Tarcze są drogie, z tego powodu mechanik ogląda je i w sytuacjach, w których nie ma głębokich rowków, wymienia jedynie klocki.
Czy klocki przedniej osi są identyczne, jak na tylnej osi?
Najczęściej nie, klocki przedniej osi zazwyczaj są większe – ich powierzchnia robocza jest większa, bo to właśnie na przednią oś przypadka aż ok. 70 procent siły hamowania. Co więcej, spora część modeli samochodów ma z tyłu hamulce bębnowe, które zamiast klocków mają szczęki, a te wymagają sporadycznej wymiany.