wyszukiwarka zaawansowana

Klub Handlowy Opel

Klub Handlowy Opel

Program dla Warsztatów i sklepów samochodowych

więcej ›

myOpel.pl

Opineo

Koło dwumasowe w Oplu
Koło dwumasowe w Oplu

Istnieje wiele rodzajów kół, które możemy mieć zamontowane w naszych samochodach. Każde z nich jest odpowiednio dobrane do modelu, wielkości auta, a także do jego silnika. Koło dwumasowe to bardzo ważny element układu napędowego, którego charakterystyczną cechą jest wysoka awaryjność.

Koło dwumasowe jak każda inna część samochodu zużywa się. Najczęściej doświadcza ono usterek w okolicach przeciętnego przebiegu auta 160 tysięcy - 200 tysięcy kilometrów. Niestety, często może ona ulec uszkodzeniu już przy przebiegu 60 tysięcy - 70 tysięcy kilometrów.

Uszkodzenia dwumasy Opla

Istnieje wiele powodów, które drastycznie wpływają na działanie koła dwumasowego. Szczególnie, że dwumasa jest elementem dość bardzo wrażliwym. Co nie służy tej części układu napędowego? A no, częste jeżdżenie na niskich obrotach, nieumiejętność korzystania z sprzęgła, ruszanie z drugiego biegu, długotrwałe jeżdżenie ze ślizgającym się sprzęgłem, ogólny stan silnika - rozregulowany wtrysk wpływający na nieregularność pracy jednostki napędowej lub usterki układu zapłonowego, a także tuning zwiększający moc silnika w połączeniu z nieodpowiednim stylem jazdy. Wszystkie wyżej wymienione czynniki negatywnie wpływają na sprawność koła dwumasowego i je niszczą.

Uszkodzenia dwumasy to częste usterki w naszych samochodach. Jednak zanim zaczniemy zajmować się mechanicznym naprawianiem tego elementu, warto zwrócić uwagę na to, co my sami możemy zrobić w kontekście przedłużenia jego żywotności.

Każdy kierowca ma wpływ na to przez jak długi czas koło dwumasowe będzie sprawne. Wystarczy wyeliminować usterki silnika, a także zmienić technikę jazdy - wtedy wydłużymy jego sprawność nawet kilkukrotnie. To bardzo proste! Dlatego, niektóre dwumasy wytrzymują nawet do 200 tysięcy kilometrów przebiegu, a niektóre nie dochodzą nawet do połowy tej sumy.

Co sugeruje usterkę koła dwumasowego?

Po czym rozpoznamy, że nasze koło jest uszkodzone i nadaje się do co najmniej przeglądu jak nie wymiany? Po pierwsze należy zwrócić uwagę na wszystkie nietypowe i niepokojące nas dźwięki, które wydaje. Oczywiście każdy użytkownik swojego samochodu zna jego standardowe odgłosy, więc rozpoznanie innych nie powinno stanowić problemu. Do takich objawów kwalifikujemy:

  • stuki po uruchomieniu lub gaszeniu silnika,
  • hałas, który jest słyszalny w momencie puszczenia sprzęgła,
  • odczuwalne szarpanie oraz wibracje, które są wyczuwalne na karoserii, kiedy przyspieszamy na wysokim biegu,
  • problemy z zmianą biegów,
  • klekotanie na biegu jałowym,
  • słyszalne piski podczas redukowania biegów,
  • stuki przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu,
  • nierówna, przerywana praca silnika.

To nie jedyne objawy, po których możemy stwierdzić usterkę koła dwumasowego. Warto sprawdzić także wygląd. Sprawdzamy wtedy powierzchnię roboczą dwumasy, na której w momencie usterki mogą pojawić się: zarysowania, pęknięcia, a także przebarwienia cieplne lub nastąpi nadmierna utrata smaru, która wskazuje na przegrzanie.

Uszczerbki na prawidłowym funkcjonowaniu koła dwumasowego Opla można rozpoznać po wielu czynnikach. A co gdy już je rozpoznamy? Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

do góry
×

W związku z sytuacją panującą na terenie naszego kraju, dotyczącą zagrożenia rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 informujemy, że czas dostarczenia przesyłek może ulec wydłużeniu.

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl