Budowa układu zawieszenia w Peugeot 5008
Wśród najpopularniejszych typów zawieszenia stosowanych w nowoczesnych miejskich samochodach jest niezależne zawieszenie oparte na kolumnach McPherson‘a. Do najważniejszych elementów konstrukcyjnych zalicza się przede wszystkim: amortyzator, stabilizatory, poduszkę zawieszenia silnika, osłonę, jarzmo, zwrotnicę, sworzeń i przegub kulowy. Kompaktowe rozwiązanie odpowiada za tłumienie drgań powstałych podczas jazdy, poprawia prowadzenie oraz pozwala na komfortowe pokonywanie zakrętów. Układ niezależny z kolumnami jest dużo tańszym rozwiązaniem niż inne typy zawieszenia. Do zalet można zaliczyć jeszcze duży skok zawieszenia oraz stosunkowo niedużą masę całego układu.
Najczęstsze usterki układów zawieszenia w Peugeocie 5008
Biorąc pod uwagę stan polskich dróg, układy zawieszenia w samochodach Peugeot 5008 doznają często różnych awarii. Przede wszystkim problem dotyczy amortyzatorów i wahaczy. W przypadku tych pierwszych podzespołów przeważnie pojawiający się wyciek wskazuje na usterkę i konieczność wymiany elementu. W przypadku wahaczy problem stanowią tuleje i sworznie, które pracują cały czas podczas jazdy i po pewnym czasie mogą zużyć. Usterki dotykają również maglownicy oraz stabilizatora a przede wszystkim łączników. Równie szybko awarii może ulec końcówka drążka kierowniczego. Wymiana elementów zawieszenia Peugeot 5008 nie jest tania, ponieważ podzespoły powinno się wymieniać równolegle stronami. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że zawieszenie będzie równomiernie pracować na całej osi pojazdu.
Części zawieszenia w Doopla.pl
Sklep Doopla.pl oferuje elementy zawieszenia Peugeot 5008 tylko sprawdzonych producentów. Dobór odpowiednich części nie jest łatwy. Z pomocą przyjdzie wykwalifikowana obsługa sklepu, która ponadto dołoży wszelkich starań, aby skrócić czas realizacji zamówienia.
Jeżeli poszukujesz części zamiennych do swojego samochodu, a posiadasz fizycznie uszkodzoną lub zużytą część, spisz wszystkie znajdujące się na niej symbole. Wszystkie oryginalne części, które są montowane w samochodach, posiadają oznaczenia ułatwiające identyfikację i odnalezienie bliźniaczej części na magazynie. Pamiętaj jednak, aby mimo wszystko podać również numer VIN samochodu - to ułatwi nam sprawdzenie czy np. nie ma tańszej wersji, czy zamiennika.