Układ paliwowy Peugeot 208

Układ paliwowy Peugeot 208 zwany jest także układem zasilania. Jak sama nazwa mówi, układ ten odpowiada za dostarczanie paliwa do silnika. Cały proces jest bardzo precyzyjny i realizowany na kilka sposobów, zależnie od rodzaju silnika.

Czytaj dalej

Opcje przeglądania

Nie znaleziono produktów spełniających podane kryteria.

 

Funkcje układu paliwowego

  • W silnikach benzynowych z wielopunktowym wtryskiem paliwa MPI (stosowanych w starszych silnikach Peugeot) elektryczna pompa paliwa, zanurzona w baku, pompuje paliwo do wtryskiwaczy, zamontowanych w kolektorze dolotowym i wtryskujących paliwo na zawory dolotowe. Pracą wtryskiwaczy steruje komputer.
  • W nowoczesnych silnikach benzynowych, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, elektryczna pompa paliwa pompuje benzynę do pompy wtryskowej wysokiego ciśnienia. Paliwo pod dużym ciśnieniem jest kierowane do wtryskiwaczy, które dawkują benzynę bezpośrednio do komór spalania. Pracą wtryskiwaczy steruje komputer.
  • W nowoczesnych silnikach diesla układ paliwowy Peugeot 208 wykorzystuje wtryskiwacze Common Rail. Elektryczna pompa paliwa pompuje olej napędowy do pompy wtryskowej wysokiego ciśnienia. Olej napędowy pod ogromnym ciśnieniem (nawet 2000 bar) jest kierowany do listwy wtryskowej Common Rail. Pracą wtryskiwacz steruje komputer.
  • We wszystkich wymienionych wyżej rozwiązaniach układ paliwowy Peugeot 208 wykorzystuje także filtr paliwa oraz układ powrotny paliwa, dzięki któremu paliwo, które nie zostało wtryśnięte, wraca z powrotem do baku. Stosuje się także filtry oparów paliwa.

Objawy awarii układu paliwowego w samochodach Peugeot 208

Typowym elementem eksploatacyjnym, który trzeba regularnie wymieniać, jest filtr paliwa.

  • W trakcie eksploatacji zużyciu mogą ulec następujące elementy:
  • Wtryskiwacze układu common rail (w dieslach) albo wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach benzynowych;
  • Elektryczne pompy paliwa w baku;
  • Czujniki ciśnienia paliwa;
  • Pompy wtryskowe wysokiego ciśnienia;

W szczególnych przypadkach (kolizja, wypadek, uderzenie spodem auta o jakąś przeszkodę) uszkodzeniu mogą ulec przewody paliwowe albo bak. Metalowe baki mogą także korodować.

Typowe objawy awarii układu paliwowego to niemożność uruchomienia silnika (awaria pompy paliwa), silne dymienie, utrata mocy, problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Objawów awarii układu paliwowego w samochodach Peugeot 208 jest wiele i trzeba je dokładnie zdiagnozować w warsztacie samochodowym.

Części do układu paliwowego Peugeot 208 w sklepie DoOpla.pl

W sklepie motoryzacyjnym DoOpla.pl kupisz wszystkie części, jakich wymaga układ paliwowy Peugeot 208. W naszym sklepie znajdziesz części eksploatacyjne, takie jak filtry paliwa, jak również pompy paliwa, wtryskiwacze, przewody paliwowe, pompy wysokiego ciśnienia, czujniki ciśnienia paliwa i baki.

Skorzystaj z wygodnej wyszukiwarki. Wybierz markę swojego auta, następnie model, wybierz odpowiedni segment części i znajdź podzespoły wysokiej jakości, w bardzo atrakcyjnej cenie.

Wszystko, czego potrzebuje układ paliwowy Peugeot 208 znajdziesz w sklepie DoOpla.pl!

Jeżeli poszukujesz części zamiennych do swojego samochodu, a posiadasz fizycznie uszkodzoną lub zużytą część, spisz wszystkie znajdujące się na niej symbole. Wszystkie oryginalne części, które są montowane w samochodach, posiadają oznaczenia ułatwiające identyfikację i odnalezienie bliźniaczej części na magazynie. Pamiętaj jednak, aby mimo wszystko podać również numer VIN samochodu - to ułatwi nam sprawdzenie czy np. nie ma tańszej wersji, czy zamiennika.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl