Silniki i osprzęt Peugeot 308 (2013-2021 r.)

Silnik kojarzy nas się z czymś dużym, ciężkim i niezwykle ważnym. I słusznie, gdyż to właśnie silnik zapewnia napęd samochodom. Jest niczym serce pojazdu. Gdy jest niesprawny, auto nigdzie nie pojedzie. To właśnie w silniku energia zamieniana jest na pracę mechaniczną, co wprawia koła samochodu w ruch. Ale składa się on z wielu elementów dodatkowych, które również są niezbędne do jego prawidłowego działania. Cały osprzęt silników spalinowych w Peugeot 308 należy zatem odpowiednio traktować, aby wydłużyć czas jego eksploatacji a tym samym uniknąć kosztów naprawy i ewentualnej wymiany.

Czytaj dalej

Opcje przeglądania

Nie znaleziono produktów spełniających podane kryteria.

 Za co odpowiada silnik samochodowy?

Silnik w Peugeot 308 tworzy złożony układ wraz w wieloma częściami i podzespołami, które ściśle ze sobą współpracują. Mają jeden cel – napędzać koła pojazdu, ale każdy z elementów ma swoje indywidualne zadanie do wykonania. Są to:

  • kadłub z cylindrami z tłokami – zamienia energię chemiczną ulega na energię mechaniczną;
  • układ tłokowo-korbowy - dzięki niemu ruch posuwisto-zwrotny tłoka w cylindrze jest zamieniany na ruch obrotowy wału korbowego;
  • układ rozrządu - napełnia cylindry mieszanką paliwowo-powietrzną lub samym powietrzem;
  • układ zasilania - dostarcza odpowiednią ilości mieszanki;
  • układ smarowania – zapewnia prawidłowe smarowanie ruchomych elementów silnika;
  • układ chłodzenia, odpowiadający za utrzymanie właściwej temperatury silnika;
  • układ rozruchowy – jest niezbędny do uruchomienia silnika;
  • układ wydechowy – odprowadza spaliny z cylindra na zewnątrz silnika.

Osprzęt elektryczny silnika i jego najważniejsze elementy samochodach Peugeot 308 mamy do czynienia z osprzętem elektrycznym silnika oraz mechanicznym. Nie wszystkie muszą zawsze wystąpić, zależy to od sposobu zasilania samochodu, a także konstrukcji silnika. W pojazdach benzynowych mamy kable wysokiego napięcia, układ zapłonowy oraz świece, których nie znajdziemy w samochodach wysokoprężnych z silnikiem diesla. W nich z kolei występują świece żarowe, odpowiedzialne za wstępne podgrzanie komory spalania. W każdej jednostce napędowej natomiast znajdują się rozruszniki i alternatory. Rozruszniki mają za zadanie uruchomić silnik w Peugeot 308 po przekręceniu kluczyka, a alternatory wytworzyć napięcie, które będzie wykorzystane do bieżącej pracy, a także podładowania akumulatora.

Osprzęt mechaniczny silnika i jego najważniejsze elementy

W skład elementów osprzętu mechanicznego Peugeot 308 wchodzi przede wszystkim napęd rozrządu, w formie pasków lub łańcucha. Paski rozrządu spotyka się najczęściej. Na całość składa się mocny pasek, system rolek i napinaczy. Po przekroczeniu określonego przez Peugeot 308 przebiegu, należy je bezwzględnie wymienić. Konstrukcje z łańcuchem rozrządu są rzadziej spotykane. Uważa się, że łańcuch rozrządu nie wymaga wymiany.
W skład osprzętu mechanicznego silnika wchodzą także coraz powszechniej stosowane turbosprężarki. Ponadto są to pompy cieczy chłodzącej, układy wtryskowe, a w niektórych przypadkach sprzęgła.

Zadbaj o silnik swojego Peugeota 308

Jeśli silnik w Twoim Peugeot 308 nie pracuje właściwie, w sklepie doopla.pl znajdziesz wszystkie niezbędne elementy do jego naprawy. Gwarantujemy dostęp do części najwyższej jakości z ekspresową dostawą, a wszystko w atrakcyjnej cenie. Jeśli nie jesteś pewien, jakie części do silnika powinieneś zakupić, skontaktuj się z nami z przyjemnością pomożemy w wyborze.

Jeżeli poszukujesz części zamiennych do swojego samochodu, a posiadasz fizycznie uszkodzoną lub zużytą część, spisz wszystkie znajdujące się na niej symbole. Wszystkie oryginalne części, które są montowane w samochodach, posiadają oznaczenia ułatwiające identyfikację i odnalezienie bliźniaczej części na magazynie. Pamiętaj jednak, aby mimo wszystko podać również numer VIN samochodu - to ułatwi nam sprawdzenie czy np. nie ma tańszej wersji, czy zamiennika.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl